Werken bij site: laten zien hoe gaaf de club is!

Strategie, technologie en content.

Een werken-bij website is misschien wel het belangrijkste ‘touchpoint’ in je arbeidsmarktcommunicatie. Toekomstige werknemers ontdekken er jouw bedrijf en kunnen er solliciteren. Je kunt er jouw verhaal vertellen en het DNA, de cultuur en de principes van jouw organisatie presenteren.  Wij maken graag jouw werken bij website of landingspagina.

Meer weten? Maak een afspraak.

Razend snel beginnen met werven?

Moet het snel? Dan is het goed om te weten dat ons platform snel kan worden uitgerold. Door gebruik te maken van schaalbare webtechnologie zorgen we ervoor dat je binnen enkele weken kunt starten met online werven.

Waarom een aparte werken-bij website?

Een aparte werken-bij website heeft veel voordelen. Concreet: je haalt er meer uit en kunt gerichter campagne voeren. We zetten de belangrijkste voordelen voor je op een rijtje:
  • Je kunt je richten op je belangrijkste doelgroep: potentiële medewerkers
  • Je hebt zuivere statistieken doordat je je werken-bij site apart kunt doormeten
  • Je kunt je website optimaliseren voor vindbaarheid in Google for Jobs
  • Je kunt de navigatie en inhoud van de site volledig afstemmen op de werving van nieuwe mensen
  • De werken-bij website is een ideale landingsplek voor al je recruitment campagnes

Aandachtspunten voor je werken-bij site:

wat moet echt en wat kan echt niet!

Waar moet je op letten bij de techniek achter je werken-bij website? De techniek van je werken-bij website mag best afwijken van de technische omgeving die wordt gebruikt voor je bedrijfssite. Het doel is immers anders en er zullen, eventueel, andere koppelingen worden gelegd. De belangrijkste aandachtspunten zijn:

  • Naast een perfecte desktopervaring moet je ook een sublieme ervaring van de website op mobiele apparaten bieden. Er zullen best veel potentiële kandidaten op je site komen via mobiele social campagnes.
  • Zorg dat je vrijheid hebt en snel en makkelijk aanvullende pagina’s kunt maken.
  • Zorg dat je makkelijk kunt koppelen met je ATS systeem.
  • Vacatureteksten zijn tegenwoordig meer dan een wij-vragen en wij-bieden opsomming.
  • Kun je in jouw werken-bij site ook andere content kwijt zoals video, podcasts en infographics?

Standaard vacatureteksten kunnen echt niet meer.

Een vacaturetekst is tegenwoordig veel meer dan de ouderwetse wij-vragen en wij-bieden opsomming. Werkzoekenden willen andere informatie zien. Denk hierbij aan infographics, video’s, interviews met collega’s een duidelijke opsomming van de inhoud van de functie, doorgroei en beloning. Een beloning is niet alleen een salaris maar ook zaken als een laptop, telefoon en auto moet je benoemen. Vertel de geïnteresseerde werkzoekende ook wat de doorgroeimogelijkheden zijn, wat hij kan leren en hoe flexibel jouw bedrijf omgaat met de arbeidstijden.

Meer conversie? Bouw laagdrempeligheid in!

Waarschijnlijk wil je uiteindelijk een sollicitatiebrief en een CV ontvangen? Maar bedenkt dat dit voor een werkzoekende een grote stap is. Misschien wil men eerst wat meer informatie. Bouw daarom de mogelijkheid in om te bellen, chatten of whatsappen. Of nog beter -even informeel- een kop koffie te drinken. 

Drie superbelangrijke ingrediënten voor jouw wervingsaanpak: career, cause en community.

Uit een recent onderzoek van Facebook is gebleken dat werknemers drie zaken echt belangrijk vinden, namelijk: career, community en cause. Samen met jou zorgen we ervoor dat jouw werken-bij website hier op inspeelt en de juiste informatie bevat.

Checklist voor jouw werken-bij site

Dit mag echt niet ontbreken bij jouw werken-bij website:

  • Wat is het hogere doel van je bedrijf?
  • Informatie over je bedrijf, je team, je cultuur en principes.
  • Een beeld van je medewerkers. Leeftijd, geslacht (verdeling man/vrouw en alles daar tussenin), foto’s of video van de werkplek.
  • Arbeidsvoorwaarden, werktijden (hoe flexibel ben je als medewerker), opleidings- en doorgroeimogelijkheden.
  • Superstrakke techniek en assets: Google for Jobs, Google Analytics, een flexibel CMS, koppelingsmogelijkheden, een sublieme mobiele weergave en links naar je sociale kanalen.
  • Informatieve content zoals blogs, podcasts en video’s.
  • Informatie over de maatschappelijke betrokkenheid van je bedrijf
Foto van Rick Wildemann

Rick Wildemann

Rick is een veelzijdige vormgever en branding specialist met een diepgewortelde passie voor fotografie. Met een scherp oog voor detail en een creatieve visie, weet hij visuele identiteiten te creëren die merken tot leven brengen. Naast zijn expertise in design, vertaalt Rick zijn liefde voor fotografie en bewegend beeld in zijn werk.